خانه 20 | ۩ 20

راهنمای انتخاب ، خرید و فروش ، ساخت و اقامت در خانه ۩

راهنمای انتخاب ، خرید و فروش ، ساخت و اقامت در خانه ۩

 انتخاب آپارتمان مناسب، به دلیل اهمیتی که محل سکونت در زندگی بشر داشته و دارد حائز اهمیت بسیاری می‌باشد. بی‌شک در صورت انتخاب مسکن بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب امر، علاوه بر از دست رفتن سرمایه‌ی شما، آسایشتان نیز مختل می‌شود. در این متن شما را با موارد مهمی که لازم است در خرید آپارتمان مد نظر قرار دهید آشنا می‌کنیم.

  •   آپارتمانی خریداری کنید که در آینده بتوانید به‌سهولت آن را بفروشید:  

عموما فروش آپارتمان یا مطابق برنامه‌ای از پیش تعین شده رقم می‌خورد، یا در اثر حوادث پیش بینی نشده، در هر دو صورت اگر پیش از خرید آپارتمان فاکتور تسهیل در فروش را مدنظر قرار دهید، هنگام فروش آپارتمان آسوده‌تر خواهید بود.

  •   از خرید آپارتمانی که موقوفه می‌باشد یا در موقوفه بودن آن تشکیک وجود دارد خودداری کنید: 

  به طور کلی املاک به دو دسته‌ی موقوفه و غیر موقوفه تقسیم می‌شوند و املاک موقوفه عمدتا تحت تملک سازمان اوقاف و امور خیریه یا آستان قدس رضوی هستند. پیش از خرید آپارتمان، لازم است از عدم موقوفه بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای تحقق این امر می‌توانید با در دست داشتن پلاک ثبتی و آدرس دقیق آپارتمان موردنظر به اداره‌ی اوقاف و امورخیریه شهرستان خود مراجعه نموده و در مورد موقوفه بودن و یا نبودن آپارتمان مورد نظر خورد استعلام نمایید.

  •   آپارتمانی نخرید که با ذائقه‌ی روز فاصله داشته باشد:

  علاوه بر ایمنی و استحکام ساختمان، مولفه‌ی دیگری که برای یک آپارتمان مهم محسوب می‌شود، زیبایی و به‌روز بودن آن است. پیش از خرید آپارتمان به دقت به مصالح به کار رفته در آن و طرح‌های مورد استفاده توجه کنید و آنها را با مصالح و طرح‌های رایج روز مطابقت دهید، برای مثال امروزه عمدتا از سنگ‌های تراورتن برای تزیین نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود و پنجره‌ها دارای شیشه‌ی دوجداره می‌باشند. بنابراین خرید آپارتمانی که نمای خارجی آن گرانیت است وپنجره‌هایش دارای شیشه‌ی تک جداره هستند، توصیه نمی‌شود.

  •   به آینده‌ی پیش روی آپارتمان توجه کنید:

   در پاره‌ای از مواقع، ناحیه‌ای که آپارتمان در آن قرار دارد فاقد امکاناتی از قبیل مناطق تفریحی، مراکز تجاری، مراکز درمانی و سیستم‌های حمل و نقل است اما در آینده با توجه به موقعیت بالقوه‌ی مناسب، شرایط خوبی خواهد داشت. بنابراین با آینده‌نگری، شرایط آتی آپارتمان را در نظر بگیرید.

  •   در پی خرید آپارتمان‌های نوساز و تازه ساخت باشید:

   آپارتمان‌های نوساز بدلیل به‌روز بودن، شرایط فیزیکی بهتر و قابلیت فروش آسان بر آپارتمان‌های قدیمی ارجحیت دارند. البته گاهی با آپارتمان‌هایی مواجه می‌شوید که قدیمی هستند، اما قدرالسهم هر واحد از زمین ملک از بهای آپارتمان با ارزش‌تر است. چنین آپارتمان‌هایی برای سرمایه‌گذاری در درازمدت مناسبند و ضروری است پیش از اقدام به خرید از تمایل ساکنان آپارتمان برای مبادرت به نوسازی آپارتمان در آینده مطلع شوید.

  •   با آگاهی از مزایا و معایب وام مسکن به سراغ آن بروید:

  با استفاده از وام مسکن، ضمن تسهیل امر خرید آپارتمان برای خودتان، درهنگام فروش آپارتمان نیز، آپارتمانتان یک نکته‌ی مثبت دارد. اما با توجه به این مزایا، وام مسکن معایبی نیز دارد. بانک مسکن هنگام دریافت اقساط شما، ابتدا سود بانکی شما را دریافت می‌کند. بنابراین ممکن است هنگام فروش آپارتمان در سالهای ابتدایی تمام اقساطی که پرداخته‌اید را از دست بدهید. البته بانک مسکن به شما امکان می‌دهد امتیاز وام را به خریدار منتقل کنید. تخصیص وام مسکن به خانه‌هایی با قدمتی کمتر از 12 سال و پرداخت هزینه‌ی ثبت دو سند در دفترخانه‌ی اسناد رسمی نیز از دیگر نکات قابل توجه در صورت استفاده از وام مسکن هستند.

  •   از راهنمایی‌های کارشناسان مجرب، پیش از قطعی نمودن انتخابتان بهره ‌گیرید:

    امکانات ناشناخته و جدید در ساختمان، به کارشناسان مبحث ساختمان مراجعه و از راهنمایی‌هایشان بهره‌مند شوید. در پرداخت هزینه در این مورد خساست به‌خرج ندهید و به توجیه‌های غیرواقعی فروشندگان نیز اعتماد نکنید.

  •   بهترین زمان برای خرید آپارتمان را انتخاب کنید، شرایط عرضه‌ی زیاد و تقاضای کم:

   در زمان‌هایی که اصطلاحا بازار راکد است و آپارتمان‌های فروشی زیاد و خریداران کم هستند، شما حق انتخاب بیشتری دارید و نزد فروشندگان محبوبترید. بنابراین هنگام مواجهه با چنین شرایطی فرصت را مغتنم شمرده و آپارتمان مطلوبتان را خریداری کنید.

  •   از عدم فروش آپارتمان یا امکانات خاص آن مانند پارکینگ و انباری و... به بیش از یک خریدار اطمینان حاصل نمایید:

   عموما خریداران، پس از ثبت قرداد، کدی با نام کد رهگیری را از آژانس املاک دریافت می‌کنند، از طریق این کد می‌توان از عدم فروش ملک به بیش از یک خریدار اطمینان حاصل کرد. البته با توجه به اینکه گاهی خریداران چنین کدی را دریافت نمی‌کنند، از طریق پرس‌وجو و تحقیق و نیز از طریق بررسی میزان اعتبار فروشنده می‌توان از این مطلب با خبر شد.

  •   به آپارتمان‌هایی که توسط سازندگان مربوطه در گذشته ساخته شده‌اند مراجعه کنید. پس از خرید با سازندگان در ارتباط باشید:

   با مراجعه به واحد‌های ساخته شده‌ی سازندگان در گذشته و مشورت با ساکنان آن‌ها می‌توان از میزان صحت و اطمینان کار ایشان یا ارائه خدمات پس از فروش توسط ایشان مطلع شد. پس از خرید آپارتمان نیز نقشه‌ی تاسیسات ساختمان و سایر اطلاعات ضروری را از سازندگان دریافت نموده و از نحوه‌ی ارتباط با ایشان با خبر شوید

منبع:   فراسازه گستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی